Hallo All bruni's (betekend blanke in het Chi) - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van EileenEnLindsay - WaarBenJij.nu Hallo All bruni's (betekend blanke in het Chi) - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van EileenEnLindsay - WaarBenJij.nu

Hallo All bruni's (betekend blanke in het Chi)

Door: Eileen

Blijf op de hoogte en volg

25 September 2012 | Ghana, Sunyani

Hallo lieve mensen,

Hier weer even een berichtje van mij. Het gaat erg goed met mij. Ik begin al aardig te wennen aan de Ghanese geur. En ik loop om de dag even hard. Dan sta ik rond 6.15 uur op en dan loop ik 45 minuten tot een uur. Ik moet mij er wel echt even toe zetten om er zo vroeg uit te gaan, maar ik kan niet later gaan, want dan is het erg warm om te lopen. Het is er nu rond de 33 graden.
Ik wilde jullie niet vervelen met mijn hardloopverhalen, daar zitten jullie niet op te wachten.

Ik beleef hier elke dag veel dingen, het is echt teveel om op te noemen.
Ik was vorige week naar de woensdagmarkt geweest in Sunyani dat was erg indrukwekkend. Zoveel drukte heb ik nog nooit gezien en iedereen schreeuwt naar elkaar en het ruikt er naar vis en allerlei etenswaren. Ik heb er drie stukken stof gekocht en daar laat ik dan twee jurkjes en een rokje van maken.
Voorderest doe ik ook wat met de kinderen. Ik ben samen met de andere vrijwilligsters naar het zwembad geweest met de oudere kinderen van Hanukkah dat was erg leuk. Wat mij opvalt is dat zij het snel koud krijgen en uit het water willen. Als afsluiting kregen ze lekkere popcorn of ijs dus dat was smikkelen.

Er zijn ook kinderen met een beperking waar ik zo nu en dan mee oefen in de snoezelruimte en dat vinden ze heerlijk. Ik zie ze dan helemaal opbloeien. Er is een jongen waar ik mij voornamelijk mee bezighoud. Hij heet Daniël en ik wil met hem proberen om te gaan lopen, maar dat is nog erg lastig voor hem. Hij heeft namelijk weinig spierkracht in zijn beentjes en hij heeft last van verstijvingen voornamlijk in zijn heupen. Die verstijvingen probeer ik te verminderen door hem op zijn buik op een grote bal of mat te leggen en dan met hem te gaan spelen. Het is een leuke uitdaging en ik kan mijn skills die ik met fysiotherapie heb geleerd een beetje toepassen hier. Alle kinderen vinden het erg leuk om persoonlijke aandacht te krijgen. Ze willen dan erg graag met je knuffelen.

Gisteren heb ik samen met de kinderen en de andere vrijwilligsters en de oudere kinderen van Hanukkah een film gekeken met cola en chips. Ze vonden het erg leuk, maar de volgende dag moesten ze weer vroeg op om naar school te gaan. De kinderen hebben dan ook niet de hele film gekeken, die gaan ze een andere keer afkijken.

Ik heb nog heel veel te vertellen, maar dat is een beetje teveel voor deze blog.Jullie horen gauw weer meer van mij.

Dikke kus vanuit Ghana!

  • 04 Oktober 2012 - 17:54

    Nick En Jorien:

    Hi Eileen!

    Weer een erg leuk verhaal! Je hebt drukke dagen zoals we kunnen lezen. En gaaf dat je met je studie Daniel kan helpen :) Enjoy!

    Liefs,
    Nick en Jorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wij zijn Eileen (22) en Lindsay (25) en gaan 4 maanden vrijwilligerswerk doen in Ghana bij Childerens home "Hanukkah van Stichting Mariëtte's Child Care.

Actief sinds 14 Juni 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 12940

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 15 Januari 2013

Vrijwilligerswerk Ghana

29 Oktober 2012 - 29 Oktober 2012

Blog 4: Reis naar Bolga Tanga

Landen bezocht: